Thursday, November 26, 2009

Supa crema de praz si dovlecei

Nu stiu altii cum sunt, dar eu sunt foooarte prietena cu supa crema. Si pentru ca azi aveam prin casa dovlecei (vreo 3, marisori) si praz (tot 3, sa nu ma acuze apoi de favoritisme), bio amandoua bineinteles (de la BioGood), si pentru ca ardeam sa incerc noua mea smanatana de soia despre care povesteam aici, iata ca m-am apucat de treaba! Am ales sa experimentez din nou - deci e vorba iar de o reteta originala. Pregatitul mi-a luat cu totul cam jumatate de ora si mi-au iesit vreo 6 portii sanatoase de supa.

Ce-am mai folosit:
- 3 catei de usturoi bio
- ulei de masline special pentru gatit (Olivier's & Co)
- 1/2 legatura marar (de la mama din gradina)
- legume si verdeturi pentru zeama (eu am pus niste ardei gras, un morcov, 2 tulpini de telina si o mana de valeriana, dar se poate folosi cam orice: radacinoase, ceapa, orice tip de verdeata sau salata, chiar si cartof)
- curry dulce (cam 1/2 lingurita), piper negru macinat si sare himalayana, toate certificate ecologic (Plafar)

Mai intai am pus la fiert legumele si verdeturile in 1.5 l apa cu un pic de sare, ca sa faca o zeama buna de folosit mai tarziu la supa mea crema. 10 minute de cand incepe sa clocoteasca apa sunt suficiente pentru un "vegetable broth" gustos si sanatos (ceea ce nu stiu cat se poate spune despre cuburile sau concentratele pe care le gasim in magazine).

Intre timp, direct in oala de supa, am calit la foc mic, in putin ulei de masline, prazul taiat felii. Cand feliile au inceput sa devina sticloase (5-7 minute), am adaugat dovleceii taiati cubulete, mararul tocat, usturoiul maruntit bine, sare, piper si praf de curry. Pe toate le-am lasat la calit inca 5-7 minute.
Cand credeau ca am uitat de ele, le-am surprins cu zeama de legume strecurata si le-am tinut sa fiarba bine pret de 5 minute.

Inainte de marele final, i-am ingaduit supei sa se racoreasca putin, asa ca am luat-o de pe foc vreo 10 minute. Apoi am pus-o in blender si am pasat-o pana a devenit cremoasa.

Reintoarsa in oala, dar acum intr-o noua textura mult mai fina, i-am adaugat supei cateva linguri de smanatana de soia si am avut rabdare pana - la foc foarte mic - a clocotit din nou pentru a atinge perfectiunea :)
In farfurie am servit-o cu o crenguta de marar si un strop de ulei de masline.
Nutrilicios!

No comments: