Wednesday, December 9, 2009

Sport - metoda si-si-si :)

De cateva luni, sportul a redevenit o constanta in viata mea. Si chiar se vede. Alaturi de dieta vegetariana, m-a ajutat sa slabesc rapid vreo 4 kg, sa-mi tonific corpul, sa-mi rearanjez postura si sa-mi cresc nivelul de energie.

Nu-mi este usor sa ma tin de promisiunea pe care mi-am facut-o, aceea de a nu trece nici macar o zi fara cateva zeci de minute de miscare. Imi este chiar foarte greu: pentru ca am un program foarte complicat si imprevizibil, cu multe necunoscute care fac uneori zadarnica planificarea, pentru ca - la fel ca mai toata lumea - si eu pic de oboseala dupa multele ore de munca, pentru ca in timpul liber as prefera adesea sa stau cu iubitu' meu, sa vad vreun film, sa ma intalnesc cu prietenii sau pur si simplu sa dorm, decat sa fac sport...
Dar mi-am dat seama ca este foarte important sa fac si din sport si sanatate o prioritate si am gasit o metoda care deocamdata da rezultate.

Solutia a fost ca, in loc de ori-ori-ori, sa adopt metoda si-si-si. Mai precis, in loc sa ma gandesc ce sa aleg: sa merg la sala de fitness sau la orele de aerobic sau sa fac yoga acasa sau sa imi cumpar un DVD cu un guru intr-ale sportului, am decis sa fac cate putin din toate, dupa cum am chef sau cum apuc :)

Asa ca acum merg ori de cate ori pot la gym la World Class, la clasele de aerobic. Daca am intarziat la o clasa si nu mai pot intra, urc la sala de fitness si combin aparatele cardio cu greutatile.

Daca nu am chef sa merg la gym, dar ma simt totusi destul de energica, fac acasa niste aerobic dupa DVD-uri (oferta pe Amazon e uriasa) sau, chiar mai simplu & free, dupa link-uri de pe YouTube (din 9730 de rezultate la cautarea "aerobic exercise", sigur sunt cateva zeci interesante pentru fiecare). Unele dintre preferatele mele sunt cele cu New York City Ballet Workout...

Iar atunci cand vin acasa franta de oboseala, yoga este solutia - imi exerseaza corpul in timp ce mi-l detensioneaza. Iata un program foarte simplu, pe care eu l-am facut chiar si la miezul noptii (se incheie cu cateva minute de relaxare care te ajuta sa dormi foarte bine dupa):

No comments: