Tuesday, December 8, 2009

My favourite salad, Mad Men style

Madison Avenue, New York. Simbol pentru industria advertising-ului din America, (inca) gazda a birourilor unora dintre cele mai mari agentii de publicitate, readusa in atentia lumii intregi de serialul MAD MEN si, nu in ultimul rand, unul dintre cele mai "upscale" locuri de shopping de pe glob.

Printre magazine precum Gucci, Hermes, Prada sau Chanel, la 655 Madison Avenue se afla magazinul DKNY, unul din brandurile mele preferate de haine casual (cat si numele parfumului cu care m-am dat ani de zile). Hainele si accesoriile sunt foarte cool si destul de accesibile, au chiar si o linie de produse din fibre organice, dar nu despre asta povestim acum...

Surprinzator, la etajul 1 al magazinului exista locul unde gasesti - fara nicio exagerare - cea mai buna salata din lume! De 3 ani de cand merg la NY, acelasi baiat de la healthy bar-ul din DKNY, mi-o pregateste sub ochii mei, amestecand cat se poate de simplu, fara nicio metoda savanta, niste ingrediente la fel de simple, pentru o salata absolut delicioasa.

Aseara mi s-a facut un dor nebun de ea si am incercat sa o recreez: pentru mine, pentru voi si special pentru iubitu' meu advertiser :). Nu este o salata vegana, ci una vegetariana - contine si branza de capra (care este buna, asa de buna, incat una din colegele mele, care din nu stiu ce motiv nu vrusese nici macar sa o guste ani de zile, exclama zilele trecute "Nu stiu cum am putut trai fara goat cheese atat vreme!").

Ingredientele de care am avut nevoie sunt:
- rucola, baby spinach, rosii cerry, castravete (de la BioGood), ceapa verde (din piata)
- stafide, muguri de pin, miez de seminte de floarea soarelui, seminte de dovleac (eu le-am luat de la Plafar)
- sirop de artar, ulei de masline, otet de mere, sare himalayana (tot Plafar)
- branza de capra (tip camembert, de la Carrefour)

Ca si la locul minune de pe Madison Avenue, eu am servit-o infasurata in wraps de faina de orz (nu se gasesc la noi; le-am luat de la Londra de la Planet Organic); dar tot ca acolo, puteti sa o mancati si simpla…

Nutrilicios!

2 comments:

ana said...

salata dkny era ultimul lucru pe care l-as fi cautat pe madison avenue, dar bine ca am citit postul la timp, exact inainte de prima mea vizita la ny :D

my latest craze este raw foodism, nu chiar entirely raw ca n-am reusit, nici chiar entirely vegan, ca o viata avem, dar macar asa 70 - 80% :)). ai idee daca si unde se gaseste la noi branza de capra raw? (din lapte nefiert cum zic cei de la finesse, desi eu suspectez ca in salata aia branza nu e chiar intotdeauna ce spun ei :)

G. said...

Sa stii ca mai am multe ponturi (culinare si nu numai) de impartasit despre NY :), dar nu stiu cat de sanatoase (nu eram vegana cand am vizitat NY-ul).

Stiu de exemplu un loc unde se mananca cel mai gustos burger ever (din vita cu carnita de pe costita afumata si miez de foie gras) - DB bistro moderne (DB de la Daniel Boulud, faimosul chef francez devenit senzatia New York-ului).

Si eu incerc sa mananc pe cat posibil mult raw, dar, asa cum ziceai si tu, nu sunt exagerat de stricta. Branza de capra raw cred ca doar pe la tarani sa gasesti... N-am auzit sa vanda cineva...

Have fun la NY - este, de departe, orasul meu preferat!