Monday, December 7, 2009

BIO Cleaning

Sunt foarte fericita sa am cel de-al doilea guest writer pe blog - primul a fost iubitu' pe post de sommelier al casei aici. Si de aceasta data e vorba tot de un mebru al familiei (family first! asa-i frumos!) - I give you SORELINA. Pe ea am rugat-o sa scrie un post despre cum e cu produsele de curatat ecologice.
So... de la sorelina citire:


Sunt iremediabil atinsa de virusul BIO. Venind din familie, dinspre sor’mea, evident ca l-am luat foarte repede (si - culmea - nici nu ma deranjeaza, dimpotriva: tnx sis!). Ei bine, odata ce am impartasit si eu principiile acestui nou stil de viata, m-am si pus pe treaba, pe research pe net si cumparaturi.

Am inceput cu alimentele: curatenie generala pe rafturile din camara si frigider. Am aruncat tot ce nu era bio/integral/organic si am inlocuit cu variantele sanatoase (magazinele cu produse organice se gasesc deja si pe strada si pe net - trebuie doar sa deschidem ochii). Mi-am achizitionat chiar si un aparat de facut paine in casa cu care fac o paine integrala organica absolut minunata...
Si nu m-am oprit aici. In research-ul meu, mi-am dat seama cat de important este ca si produsele de curatat care vin in contact cu pielea noastra sa nu aiba chimicale. Stiti, de exemplu, cat detergent de vase mancam intr-o viata? Cam cateva sticle... Si asta pentru ca nu reusim intotdeauna sa clatim indeajuns de bine vesela astfel incat sa nu mai ramana nicio urma de detergent. Asa ca m-am gandit: daca tot "ciugulim" detergent, ar fi bine sa fie unul cat mai sanatos. Si am trecut la nivelul urmator: inlocuirea tuturor produselor de curetenie din casa cu unele organice.

Am cautat pe net si am gasit un site foarte util pe care il puteti vedea aici de unde mi-am comandat o multime de produse pentru curatenia casei: de la detergent de vase, detergent de rufe, inalbitor & parfumant de rufe, la tot felul de solutii de curatat, igienizat si dezinfectat, toate fabricate in Germania, cu certificate bio, organic si vegan (voi puteti sa nu faceti ca mine :) e in regula si sa le luati pe rand :)). Pe acelasi site gasiti si cometice bio, foarte importante si ele, precum si... lenjerie de pat, hainute de casa si prosoape din bumbac... evident tot organic. Ce am mai gasit interesant pe net ar fi aici, aici si aici.
Saptamana asta voi incerca toate produsele cumparate si va voi tine la curent. Ce am inteles citind pe forumuri e ca voi avea nevoie de o perioada de obisnuire cu ele, pentru ca nu reactioneaza cand le folosesti la fel ca si cele cu chimicale (de exemplu, unele nu fac spuma). M-am bucurat insa sa aflu ca ar fi la fel de eficiente.
Oricum abia astept!

No comments: