Friday, January 15, 2010

Unde se mananca bine in Patagonia

Sa incep cu El Calafate (desi a fost cel de-al treilea popas in calatoria sud-americana), pentru a continua ce incepusem in postul anterior...

Pai in afara de Casimirio Bigua (toate cele 3 localuri), noi am fost foarte incantati chiar de ce am gasit in hotelul nostru Esplendor (pe care il recomandam cu maaare caldura).
Restaurantul are un view superb la lacul Argentino, un meniu sofisticat desi nu foarte mare, o lista foarte buna de vinuri, precum si ospatari care se pricep sa recomande feluri care sa se potriveasca de minune. In barul montagnard chic ne-am relaxat langa o ceasca de ceai fierbinte, dupa o zi intreaga de ghetari si frig patagonian.

Am fi vrut, dar nu am ajuns la Pura Vida (Av. del Libertador 1876), singurul restaurant din zona despre care se spunea ca ar fi foarte vegetarian friendly. Din pacate programul acestui local (19.30-23.00) este aproape imposibil pentru turistul flamand dupa o zi intreaga de calatorii. La ora 7.30 noi de regula terminam deja cina...

Ne-a mai placut insa la bistro-ul La Cucina (Av. del Libertador 1245), un restaurant foarte simpatic (din pacate n-am poze de aici) un am mancat clatite frantuzesti sarate si paste cu spanac, amandoua foarte gustoase.

Pentru o ceasca de ciocolata calda adevarata (adica pe bune chiar ciocolata) sau un drink, plin de farmec este Libro Bar. Situat la etajul unei cladiri aflate tot pe strada principala,
de la geamurile lui poti vedea de sus Av. del Libertador.

Trecand la Ushuaia (cel mai sudic oras de pe glob sau orasul de la capatul pamantului), trebuie sa remarc un lucru amuzant: mai toate restaurantele se numesc un fel de "La Tanti Cutarica" sau "LaMatusa Xuleasca". De altfel cele doua cele mai recomandate restaurante cu bucatarie locala sunt Tante Nina si Tia Elvira.

Noi am fost doar la primul dintre ele, unde iubitu' a mancat Centolla - faimosul King Crab pescuit proaspat chiar de-acolo, din apele pure de la capatul lumii care se vedeau de la geam.
Cina de Craciun am luat-o la restaurantul hotelului nostru Los Yamanas (pe care l-am iubit pentru atmosfera si pentru view-ul incredibil - pe geam vedeam... Chile).
Numele hotelului vine de la poporul bastinas - oameni care traiau cu intreaga familie pe apa si care se incalzeau la focul pe care-l faceau chiar acolo, in barci. Ei si flacarile lor l-au inspirat pe Magellan sa denumeasca insula de la capatul pamantului Tierra del Fuego. Puteti citi mai multe despre los yamanas la rubrica "history" de pe site-ul hotelului.

Singurul porc de la masa noastra de Craciun a fost o figurina aflata pe tejgheaua localului... Iubitul a incercat miel patagonian si a calificat experienta drept memorabila, iar eu am mancat supa traditionala de dovleac si ravioli cu legume si am fost foarte fericita.

Un alt restaurant care merita vizitat este Gustino, un restaurant sofisticat, cu un meniu pe care se vedea amprenta unui chef bun. De incercat musai aici si-un desert!

Si pentru ca nu poti veni pana in Argentina fara sa incerci un mate, ne-am dus la cel mai plin de personalitate loc din Ushuaia, Ramos Generales - El Almacen: un bistro foarte cool situat intr-o cladire veche din 1906.

Am fost curajosi si am incercat un mate asa cum il beau oamenii locului: amargo, fara pic de zahar.

A fost cumplit. Ca si cum ai bea un ceai din scrum de tigara... Brrr... Vom persevera insa - nu ne speriem noi asa, cu una cu doua! Ne-am luat acasa cani speciale si iarba mate si o sa incercam din nou - cu un pic de sirop de agave de data asta...

1 comment:

Ina Todoran said...

wow, ce peisaje! Mi-ar placea sa mai impartasesti cu noi niscaiva poze, ca si-asta e o hrana. Pt suflet:)