Thursday, January 28, 2010

Supa verde

In Argentina, la Casimirio Bigua, am mancat o delicioasa supa verde. Asa ca m-am gandit sa scornesc si eu una, cat de cat asemanatoare :)

Ca ingrediente am folosit (pentru 4 portii mari de supa):
- 1 praz taiat rondele
- 1 catel usturoi tocat marunt
- 3 cartofi medii curatati de coaja si taiati cubulete
- 1 l supa de legume (din apa fiarta si 2 cuburi de legume)
- coaja rasa de la o lamaie
...toate bio, de la BioGood;
- 3 linguri ulei de masline special pentru gatit (Oliviers & Co.)
- 1 punguta chives, una de menta proaspata si 1/3 punguta de coriandru (Carrefour), toate tocate
- 1 punga si jumatate de spanac = 150 g (Carrefour)
- 1/2 lingurita boia ardei dulce
- sare himalayana si piper, dupa gust

Am inceput prin a cali prazul si usturoiul in 2 linguri de ulei de masline, timp de 2-3 minute, direct in oala de supa. Am adaugat cuburile de cartofi si le-am calit si pe ele 1-2 minute. Au urmat sarea, piperul si supa de legume, apoi am lasat totul sa fiarba timp de cca. 15 minute (sau pana cand cartofii au fost moi). Am pus in oala 1 punga de spanac (100 g), menta (pastrati cateva fire pentru ornat), coriandrul, firele de chives si coaja rasa de lamaie si le-am fiert si pe ele cca. 3 minute.

Am luat oala de pe foc si am lasat-o la racit vreo 5 minute. Am turnat apoi continutul in blender impreuna cu restul de jumatate de punga de spanac si le-am transformat in crema. Ca intotdeauna la supa, crema se toarna din nou in oala si se mai aduce inca o data, pentru cateva secunde, la fierbere.

Separat intr-un ibric mic se toarna lingura ramasa de ulei si praful boia si se amesteca usor pe foc mic, pana ce sosul se omogenizeaza.

In farfurie, peste supa verde se stropeste putin ulei cu boia, iar pentru un efect vizual de restaurant elegant se orneaza cu un fir de menta proaspata.

Nutrilicios!

No comments: