Friday, January 15, 2010

Ce-am furat din Argentina

Sunt o mare hoata de retete! Cu antecedente printr-o multime de restaurante din Bucuresti (preferatele mele, inainte sa fiu vegana, erau reteta de pui cu sos de smantana si rosii uscate de la Up Town si salata calda cu fromage bleu si ficatei de la Barka), dar chiar si prin restaurante din lumea larga (vezi salata furata de la NY despre care vorbeam aici, sau reteta - faimoasa printre prietenii mei - de tagliatelle cu creveti, mascarpone si marar, pe care am sterpelit-o de la Viena).

Bineinteles ca si din Argentina am furat nitel :) O supica de ici, niste paste de colo...

Astazi dau in vileag fapta pe care am savarsit-o in Patagonia, El Calafate, in poate cel mai bun restaurant din Argentina (cel putin dupa parerea mea si... le-am cam incercat pe mai toate cele recomandate de criticii din domeniu, nu doar in El Calafate, ci si in Buenos Aires si Ushuaia). Localul se numeste Casimirio Bigua, Restaurant & Wine Bar (important de tinut minte cu totul, pentru ca mai exista si un Casimirio Bigua Trattoria si unul Parrilla & Asador, chiar pe aceeasi strada - cea principala din micutul, dar foarte cochetul El Calafate).

Am mancat aici un delicios meniu format din bruschette cu rucola si rosii urcate, supa de spanac si menta, rizotto cu manatarci si vin, si gnocchi cu pesto de fistic. Toate insotite de cel mai bun vin rosu pe care l-am baut in Argentina, un Trapiche Iscay din 2002 despre care poate va va scrie mai mult (cand o sa aiba un strop de ragaz) iubitu' pe blogul lui...

Din elegantul restaurant din oraselul ghetarilor mi-am insusit - si sunt tare mandra de asta - o noua reteta de salata :) Spectaculoasa, desi foarte simplu de facut, mi-a placut inca de la denumire: Passion Salad!

Ca sa o reconstitui, am avut nevoie de:
- salata verde si rucola (cam o mana din fiecare)
- 1/2 mar si 1/2 para taiate julienne
- 1 kiwi taiat in bucati neregulate
- cateva fire de chives taiate marunt
- sare himalayana, 1 lingura ulei de masline si zeama de la 1/2 lamaie
- 1 passion fruit (sau maracuja)
Ca de obicei, toate ingredientele (mai putin maracuja si chives, de la Carrefour) au fost bio, de la Biogood.

Timp de preparare - 5 minute. Modalitate: copilaresc de simpla :) Se amesteca intr-un bol salata, firele de chives, marul, para si kiwi-ul; separat se prepara un dressing din ulei, lamaie, putina sare si miezul fructului pasiunii; se toarna dressing-ul peste salata si... gata!Rezultatul mie mi-a cam furat inima :) Sunt sanse sa v-o faca si voua!

No comments: