Sunday, October 10, 2010

Special mushroom risotto

Pentru cina de diseara pe care i-am pregatit-o lui iubitu' (el a fost plecat cateva zile din tara, asa ca trebuia sa fie un strop mai speciala) am ales un risotto de ciuperci.

Aceasta reteta este usoara, sofisticata, delicioasa, merge foarte bine cu vin rosu si deci e perfecta pentru o seara romantica.

Am folosit un mix de ciuperci de padure (se gaseste congelat in multe supermarketuri) si, pentru o nota deosebita, 5 palariute de shiitake mushrooms (sunt considerate o delicatesa - se gasesc pe net; mie mi-au fost aduse tocmai de la Londra de o prietena; sunt uscate, dar le pui in apa calda 20 de minute si devin ca cele proaspete; apa o folosesti apoi la mancare). Am mai folosit 1 ceapa medie tocata, ulei de masline (special pentru gatit, de la Oliviers&Co), 1 pahar de vin rosu, sare si piper, si bineinteles orez (integral, bio).

Am inceput cu ciupercile pe care le-am rumenit in putin ulei. Am adaugat apoi ceapa, am calit-o bine alaturi de ciuperci si am stins totul cu vin rosu (cat mai bun - preferabil acelasi pe care il aveti la masa), lasand sa fiarba putin pana a iesit tot acoolul si a ramas doar aroma. Am adaugat apoi orezul bine spalat, apa de la ciupercile shiitake (trebuie sa fie apa suficienta cat sa fiarba orezul), sare si piper, si am lasat pe foc mic (amestecand din cand in cand) vreo 40 de minute.

Rezultatul este incredibil! Shiitake dau un gust si mai pronuntat de ciuperci, usor afumat, iar alaturi de ceapa calita si restul ciupercilor stinse cu vin fac o mancare cu adevarat deosebita. Intr-o exceptie de veganism si pentru un plus de savoare, voi amesteca in orezul cremos si putin parmezan ras, pe care-l voi presara si deasupra, pentru decor. Abia astept sa ajunga iubitu' acasa :)

No comments: